ثبت نام معتکفین گیلانی تا 10 اردیبهشت ادامه دارد
کد خبر: 3224226
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

ثبت نام معتکفین گیلانی تا 10 اردیبهشت ادامه دارد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ثبت نام معتکفین گیلانی تا 10 اردیبهشت ادامه دارد، گفت: 95 مسجد در گیلان برای پذیرایی از معتکفن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ستاد هماهنگی اعتکاف که امروز، 8 اردیبهشت  در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف به عنوان فرهگ غنی و ارزشمند در کشور ایران اسلامی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف عملی تربیتی، معنوی و عرفانی است که هرچه آداب آن رعایت شود آثار بیشتری در پی خواهد داشت، افزود: اعتکاف سفره بابرکتی است که به مدت سه روز برای عاشقان واقعی گسترانده می شود تا به میزان نیاز خود برای حیات روحی و معنوی از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه ثبت‌نام علاقمندان برای حضور در این سنت حسنه تا پنجشنبه 10 اردیبهشت ادامه دارد، ادامه داد: 95 مسجد در گیلان برای پذیرایی از معتکفن درنظر گرفته شده است لذا علاقمندان می توانند در فرصت باقی مانده برای ثبت‌نام به مساجد مربوطه مراجعه کنندحضور یابند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه 8 مسجد در رشت برای آئین اعتکاف مهیا شده است گفت: از این تعداد مسجد خواهر امام رشت برای برادران معتکف آماده شده است، مسجد الهادی، مسجد هاشمی واقع در علی آباد، مسجد علی بن ابیطالب در سنگ سازی و مسجد امیرالمومنین(ع) حافظ آباد رشت از جمله مساجدی است که برای بانوان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در مساجد گیلان معتکف شدند خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین تعداد معتکف در استان برای فریضه اعتکاف حضور یابند، طبق آمار بخش عظیمی از جمعیت معتکفین را جوانان تشکیل می دهند و همواره شاهد حضور پررنگ تر بانوان در این فریضه معنوی هستیم.

حجت‌الاسلام گلمیرزاده خاطرنشان کرد: به همت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز برنامه ها و مسابقات فرهنگی مختلفی برای معتکفین درنظر گرفته شده است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رقیه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۱۱:۴۳
0
0
سلام.من از کجا بدونم که چطوری باید ثبت نام کنم.
captcha